2006-03-23

ROT-avdrag, men inte för "markarbete" - vilken åsna hittade på det?


Häromdagen fick jag och min sambo ett brev från Skattemyndigheten. Fint, tänkte jag, nu får vi veta hur mycket pengar vi får tillbaka sen vi byggde ny mur och staket förra sommaren. Tji fick vi! ROT-avdrag gällde inte för "markarbeten"! Vem hittar på något så urbota dumt som att utesluta markarbeten för ett sådant avdrag? Var det inte meningen att införa det avdraget för att stimulera människor att rusta upp sina fastigheter och betala vitt för att få människor i byggsvängen i arbete? En fastighet består faktiskt av både mark och byggnad(er)!!
En annan sak som jag inte förstår med den här omgångens ROT-avdrag är varför man avslutade perioden sista juni. Är det inte under sommarmånaderna man vill och kan göra något på och runt sin fastighet? Jag hoppas alliansens förslag på avdrag för hushållsnära tjänster blir mycket bättre än den här halvmesyren! Grrr...

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem